23 oktober 2019

Algemene voorwaarden

Onderstaande algemene
voorwaarden mogen door leden van Stichting WebwinkelKeur gebruikt worden.
Vergeet daarbij niet onder artikel 2 uw eigen bedrijfsinformatie in te vullen.
Nog geen lid van Stichting WebwinkelKeur? Dit is al mogelijk vanaf €8,95,- per maand.
Kijk op
https://www.webwinkelkeur.nl/webwinkel/ voor meer informatie.

Weten of deze webwinkel een lidmaatschap heeft?
https://www.webwinkelkeur.nl/leden/

Algemene Voorwaarden voor
leden Stichting WebwinkelKeur

Inhoudsopgave:

Artikel  
1 – Definities

Artikel  
2 – Identiteit van de ondernemer

Artikel  
3 – Toepasselijkheid

Artikel  
4 – Het aanbod

Artikel  
5 – De overeenkomst

Artikel  
6 – Herroepingsrecht

Artikel  
7 – Kosten in geval van herroeping

Artikel  
8 – Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel  
9 – De prijs

Artikel 10 – Conformiteit en garantie

Artikel 11 – Levering en uitvoering

Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging
en verlenging

Artikel 13 – Betaling

Artikel 14 – Klachtenregeling

Artikel 15 – Geschillen

Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende
bepalingen

Artikel 1 –
Definities

In deze
voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedenktijd:
    de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  2. Consument: de
    natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en
    een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
  3. Dag: kalenderdag;
  4. Duurtransactie: een
    overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of
    diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is
    gespreid;
  5. Duurzame gegevensdrager: elk middel
    dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem
    persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging
    en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
  6. Herroepingsrecht: de
    mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de
    overeenkomst op afstand;
  7. Modelformulier: het
    modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een
    consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
  8. Ondernemer: de
    natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan
    consumenten aanbiedt;
  9. Overeenkomst op afstand: een
    overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd
    systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het
    sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer
    technieken voor communicatie op afstand;
  10. Techniek voor
    communicatie op afstand
    : middel dat kan worden gebruikt voor het
    sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig
    in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
  11. Algemene
    Voorwaarden
    : de onderhavige
    Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 2 –
Identiteit van de ondernemer

[Jeffrey Brouws] (Servicebedrijf J. Brouws,
Skiservice Drechtsteden);

[Lelystraat 33c, 3364AH Sliedrecht];

[Bezoekadres is hetzelfde];

Telefoonnummer: [06-48850385 bereikbaar ma-vr
van 09:00 tot 17:00 uur]

E-mailadres: [info@skiservicedrechtsteden.nl]

KvK-nummer: [65890299]

Btw-identificatienummer: [NL231692493B01]

Indien
de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant
vergunningstelsel: de

gegevens
over de toezichthoudende autoriteit:

Indien
de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:

  • de beroepsvereniging of -organisatie waarbij hij is
    aangesloten;
  • de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese
    Economische Ruimte waar deze is toegekend;
  • een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland
    van toepassing zijn en aanwijzingen waar en hoe deze beroepsregels toegankelijk
    zijn.

Artikel 3 –
Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van
    toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen
    overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand
    wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument
    beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de
    overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene
    voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de
    consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand
    elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de
    overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden
    langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op
    zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden
    opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet
    mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven
    waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden
    kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of
    op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze
    algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van
    toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en
    kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds
    beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
  5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig
    moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de
    overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende
    bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat
    de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
  6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen
    te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
  7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere
    bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van
    deze algemene voorwaarden.

Artikel 4 – Het
aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte
    geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in
    het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod is vrijblijvend. De
    ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
  3. Het aanbod bevat een volledige en
    nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De
    beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod
    door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen
    zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of
    diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de
    ondernemer niet.
  4. Alle afbeeldingen, specificaties
    gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot
    schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
  5. Afbeeldingen bij producten zijn
    een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet
    garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren
    van de producten.
  6. Elk aanbod bevat zodanige
    informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen
    zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het
    bijzonder:
  • de prijs
    inclusief belastingen;
  • de
    eventuele kosten van verzending;
  • de wijze
    waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor
    nodig zijn;
  • het al
    dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
  • de wijze
    van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;

    • de termijn voor
      aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de
      prijs garandeert;
    • de hoogte van het
      tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de
      techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag
      dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
    • of de overeenkomst na
      de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de
      consument te raadplegen is;
    • de manier waarop de consument,
      voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de
      overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
    • de eventuele andere
      talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
    • de gedragscodes waaraan
      de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze
      gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
    • de minimale duur van de
      overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
    • Optioneel:
      beschikbare maten, kleuren, soort materialen.

Artikel 5 – De
overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder
    voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding
    door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde
    voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod
    langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld
    langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang
    de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de
    consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst
    elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en
    organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht
    van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument
    elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende
    veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich – binnen
    wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn
    betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die
    van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand.
    Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de
    overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of
    aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal bij het product
    of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige
    wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden
    opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

a. het bezoekadres
van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

b. de voorwaarden
waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan
maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het
herroepingsrecht;

c. de informatie
over garanties en bestaande service na aankoop;

d. de in artikel 4
lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze
gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de
overeenkomst;

e. de vereisten
voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van
meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

  • In geval van een duurtransactie is
    de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
  • Iedere overeenkomst wordt
    aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van
    de betreffende producten.

Artikel 6 –
Herroepingsrecht

Bij levering van
producten:

  1. Bij
    de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst
    zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn
    gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf
    door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte
    vertegenwoordiger.
  2. Tijdens
    de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de
    verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor
    zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te
    behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het
    product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in
    de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door
    de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  3. Wanneer
    de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht
    dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de
    ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het
    modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen
    maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen
    retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig
    zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
  4. Indien de klant na
    afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt
    gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de
    ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Bij levering van
diensten:

  • Bij
    levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder
    opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de
    dag van het aangaan van de overeenkomst.
  • Om gebruik te maken van
    zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer
    bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en
    duidelijke instructies.

Artikel 7 –
Kosten in geval van herroeping

  1. Indien de consument gebruik maakt
    van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor
    zijn rekening.
  2. Indien de consument een bedrag
    betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk
    binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat
    het product reeds terugontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van
    complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling
    zal geschieden via dezelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt
    tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere
    betaalmethode.
  3. Bij beschadiging van het product door
    onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor
    eventuele waardevermindering van het product.
  4. De consument kan niet aansprakelijk worden
    gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet
    alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt,
    dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.

Artikel 8 –
Uitsluiting herroepingsrecht

  1. De ondernemer kan het
    herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in
    lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de
    ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de
    overeenkomst, heeft vermeld.
  2. Uitsluiting van het
    herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

a. die door de
ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de
consument;

b. die duidelijk
persoonlijk van aard zijn;

c. die door hun
aard niet kunnen worden teruggezonden;

d. die snel kunnen
bederven of verouderen;

e. waarvan de prijs
gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen
invloed heeft;

f. voor losse
kranten en tijdschriften;

g. voor audio- en
video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft
verbroken.

h. voor hygiënische
producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

  • Uitsluiting van het
    herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:

a. betreffende
logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een
bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;

b. waarvan de
levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de
bedenktijd is verstreken;

c. betreffende
weddenschappen en loterijen.

Artikel 9 – De
prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen
    van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens
    prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten
    waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en
    waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze
    gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen
    richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de
    overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke
    regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de
    overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

a. deze het gevolg
zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of

b. de consument de
bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de
prijsverhoging ingaat.

  • De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn
    inclusief btw.
  • Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de
    gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij
    druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de
    foutieve prijs te leveren.

Artikel 10 – Conformiteit
en Garantie

  1. De
    ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de
    overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen
    van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming
    van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of
    overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens
    voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een
    door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af
    aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de
    overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
  3. Eventuele
    gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 4 weken na levering aan
    de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten
    dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
  4. De
    garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn.
    De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke
    geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de
    consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de
    toepassing van de producten.
  5. De
    garantie geldt niet indien:
  6. De consument de
    geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft
    laten repareren en/of bewerken;
  7. De geleverde producten
    aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig
    worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of
    op de verpakking behandeld zijn;
  8. De ondeugdelijkheid
    geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft
    gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de
    toegepaste materialen.

Artikel 11 –
Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij
    het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en
    bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het
    bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is
    vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch
    uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een
    langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien
    een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd,
    ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling
    geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de
    overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een
    schadevergoeding.
  4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen
    kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de
    consument geen recht op schadevergoeding.
  5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de
    ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch
    uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
  6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal
    de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen.
    Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden
    gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan
    het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele
    retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
  7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij
    de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf
    aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij
    uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 –
Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging

  1. De consument kan een overeenkomst
    die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren
    van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde
    opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een
    opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  2. De consument kan een overeenkomst
    die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren
    van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde
    tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe
    overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
  4. te allen tijde opzeggen
    en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde
    periode;
  5. tenminste opzeggen op
    dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
  6. altijd
    opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft
    bedongen.

Verlenging

  • Een overeenkomst die voor bepaalde tijd
    is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten
    (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden
    verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
  • In afwijking van het vorige lid
    mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die
    strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en
    tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal
    drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van
    de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  • Een overeenkomst die voor bepaalde
    tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of
    diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de
    consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één
    maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst
    strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-,
    nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
  • Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking
    afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement)
    wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de
    proef- of kennismakingsperiode.

Duur

  • Als een overeenkomst een duur van
    meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen
    tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de
    redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de
    overeengekomen duur verzetten.

Artikel 13 –
Betaling

  1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument
    verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van
    de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst
    tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de
    bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde
    betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens
    wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar
    gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 14 –
Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een
    voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht
    overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de
    overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden
    ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft
    geconstateerd.
  3. Bij de ondernemer ingediende
    klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van
    ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd
    vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met
    een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer
    uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat
    een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  5. Bij klachten
    dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de
    webwinkel is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en bij klachten die niet
    in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden
    tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een
    lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de
    consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door
    Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de
    uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met
    deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van
    een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de
    consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het
    mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
  6. Een klacht schort de
    verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk
    anders aangeeft.
  7. Indien een klacht gegrond wordt
    bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde
    producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 15 –
Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze
    algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van
    toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
  2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

Artikel 16 –
Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan
wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele
van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op
zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen
worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Modelformulier voor herroeping

(dit
formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen)

— Ik/Wij
(*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende
de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*)
herroep/herroepen (*):

 

 

— Besteld
op (DD-MM-YYYY) :                                     —
Bestelnummer :

 

 

 

 

—  Ontvangen op (DD-MM-YYYY):

 

 


Naam/Namen consument(en)

 

 

— Adres
consument(en) :

 

 

— IBAN
Rekeningnummer:

 

 


Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt
ingediend)

 

 


Datum(DD-MM-YYYY):

 

 

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.